søndag den 24. marts 2013

DM 10 km landevej

Nu er jeg heldigvs et primitivt menneske, der kan få meget ud af meget lidt.

DM 10 km havde luret lidt derude i horisonten, selvom jeg ikke just havde følt mig godt løbende. Skal, skal ikke, skal... Jeg endte med at tilmelde mig til trods og få det bedste ud ad det. Ualmindelig bevidst om jeg måtte acceptere en tid omkring de 40 min +/-.

Rastløs, rastløs. Løbet starter først kl 15 - bling lysvågen kl. 6 som sædvanligt. Nå fik tiden til at gå. Afsted mod Århus. Arrgghh lækker parallel-parkering i Touran'en og solskin, det kan kun blive en god dag, tænkte jeg.

I atletik-hallen mødte jeg de andre SMT'ere Keld, Brix, Finn, Anders og Kaj + support teamet. De var klar og skulle starte en time før. Jeg tullede lidt rundt og fik set herrernes start og derefter tid til opvarming. Der var god mulighed for at følge de andre på rundstrækningen, der skulle gennemløbes 3½ gang. Fik også set det spændende opgør hos herrerne - uhh det var tæt med Morten Munkholm som sejrherre i et flot comeback.

Endelig nærmere klokken sig 15 og det var tid til at skifte til de grønne race-sko. Solen skinnede og temperaturen havde sneget sig op på et par grader. Lidt forsinket start og så afsted på det sindige system af sløjfer. Super rute, god stemning og en meget publikumsvenlig rute.

Nå, det gik vel i virkeligheden lidt for meget som forventet. Håbede et naivt øjeblik på en tid omkring de 39 min, men endte på 39.48. Simone Glad vandt en knebent sejr i 34. Et par tri/du folk Kirsten Petterson og Susanne Svendsen gjorde flot figur med hhv en 7. og en 8. plads.

Heldigvis kunne de andre SMT'ere redde æren og endte med flotte tider: Anders 33.54, Keld 35.45, Brix 36.23, Finn 39.03, Kaj 39.43.

Håber på bedre tider og godt cykelvejr i påsken;-).