søndag den 13. maj 2012

Brande Mini Tri 2012

Vågnede optil lyden af en ond blæst de ruskede i hvad der var at ruske i. Kørte mod Brande og konstaterede at temperaturmåleren svingede faretruende mellem 5 og 6 grader. Arrggh efter oplevelserne på til Tristar Mallorca, var det ikke just et ønskescenarie.

Men distancen var kort, ca 1/10 og jeg havde en plan. Konkurrencen køres som enkeltstart og jeg blev sendt af sted som en af de første. Så var der lige det med tidtagningen - EMIT-brikkerne fra o-løb. Havde jo faktisk lovet mig selv at træne det inden dette års Brande Mini Tri. Men tiden gik og der stod igen i år ganske uforberedt;-).

Nå, svømningen var egentlig ok. Op af bassinet, hen til havebordet, hente EMIT brikken, videre gennem omklædningsrummet, ud på gangen, ud af døren, ned mod p-pladsen til skiftezonen, af med våddragten. På med hjelmen og så ud på den vindblæste cykelrute. Prøvede at holde mig midt på vejen. Flere røg ud i rabatten i sidevinden. Andre virkede som de ikke havde opdaget, at det rent faktisk blæste.

Tilbage til skiftezonen. Fingrene virkede ikke for godt da cykelskoene og hjelmen skulle afmonteres og endnu dårligere da løbeskoene skulle påmonteres. Kom dog afsted på løbet. Argghh kroppen var noget stiv, så et kønt syn var det næppe. Fik desværre heller aldrig varmen på de afsluttende 4,7 km løb. Kom dog i mål og huskede at sætte tidtagningsbrikken i holderen.

Fingrene havde indtaget en sammenbøjet position og kunne ikke umiddelbart rettes ud, da en venlig hjælper vil give mig en flaske vand. Der stod jeg så ganske hjælpeløs, så han tilbød ligefrem at åbne falsken. "Ellers tak, jeg klarer den", forsøgte jeg let smilende med mine blå læber. Gik lidt væk -og åbnede flasken - med tænderne;-)

Jeg forsvarede mit rejsevækkeur og vandt også Brande Mini Tri i år:-)

Igen et rigtig fint stævne af 'Branditterne' fra Brande Motion. Det er meget prisværdigt at nogle ildsjæle fra mindre klubber, har lyst til at arrangerer tri-stævner. Både nye og garvede trifolk havde lagt vejen forbi igen i år, heriblandt flere SMT'ere.