søndag den 9. september 2012

Videbæk Triathlon 2012

En lidt pludselig indskydelse og ikke mindst en erkendelse af, at jeg godt kunne trænge til at blive støvet lidt af. - Og så var jeg pludselig på startlisten til Videbæk Triathlon. Da jeg stadig har forhåbninger om at køre Challenge Barcelona om 3 uger, valgte jeg at krydre dagen med en cykeltur Silkeborg-Videbæk tur/retur. Lørdag skrev Stefan om jeg skulle til Videbæk om søndagen og han var ikke svær at lokke med på cykelturen;-).

Så en tidlig søndag morgen, mens det endnu var mørkt, drog vi vest på. Ramte Videbæk lidt i halv ni, tiltrækkelig tidligt til at benene kunne nå, at blive godt stive inden start, men hva' pokker....

150 deltagere fordelt på 6 heat, var samlet denne septemberdag i Videbæk - ganske flot. De fleste piger var samlet i samme heat. Der blev svømmet en god blanding af crawl og bryst på banerne, som det hører sig til, så det gav en lidt ustabil svømning. Nogle havde lørdag aften fået nys om, at det var tilladt med våddragt - jeg havde ikke taget min med og der var vist hellere ikke andre piger der benyttede sig af det.

Op af bassinet, ud af døren og ud til cyklen. Cykelbenene var lidt stive og selv i det flade vestjylland havde de fundet lidt bakker frem i dagens anledning. Min cykling var langt fra prangende, men fint med en ud-hjem rute, så man kunne se de andre deltagere.

Tilbage til skiftezonen og ud på løbet. Vi var 3 piger der indenfor vel 20-30 sek. Jeg kom i front efter 1½ km og måtte sande at løberuten heller ikke var hel flad. Først i mål, men relativ tæt. De gjorde det godt de andre og jeg fik lov at kæmpe lidt for det, præcis som jeg havde håbet:-).

Et super arrangement i Videbæk, som bestemt kan anbefales.

Efter afslutning og præmieoverrækkelse. Gik turen hjemad på cykel. For som Stefan (der forøvrigt blev 2'er) havde sagt lørdag: "har du tænkt på at vi også skal cykel hjem igen...?" Ja, nu hang vi jo på den. Hjemme igen og vel nok en smule trætte.