søndag den 6. oktober 2013

Marathon-træning OMG...

Da den værste eufori over pludseligt at have MASSER AF TID i weekenden, havde lagt sig, kunne jeg blot konstatere at benene blev tiltagende ømme. Det kan da godt være at weekenderne ikke længere byder på 8-10 timers træning, men bare rundt regnet 40 km løb, men for dælen.... Jeg er vant til blive træt, men sjældent decideret øm af ironman-træning.

Med to uger igen til Amsterdam Marathon må jeg indrømme at jeg kommer lidt til kort. I virkeligheden har jeg nok bare glemt hvad det vil sige (næsten) "kun" at løbe. Sådan omkring de 80 km krydret med et par kortere svømmepas og 1-2 cykelpas vil jo syne af latterlig lidt for en hæderlig marathonløber, men for mig er det, i hvert fald lige nu, grænsen. Der har ikke været det overskud på løbet jeg havde håbet, på trods af at en del svømning og cykling er sorteret væk. Omvendt er jeg vel gennemsnitlig kun vant til at løbe omkring 50 km pr uge +/-. Da jeg var ung, og det er trods alt snart 10 siden, kunne jeg løbe 80-100 km pr uge samtidig med cykling og svømning. - Ikke at det gav mening at gøre det, men jeg gjorde det ikke desto mindre.

En sidste hård uge venter. Tager én dag af gangen. Jeg er ikke sådan superoptimistisk ift mit løbeniveau, men jeg vil gøre alt hvad jeg kan i Amsterdam. Satse og om nødvendigt betale prisen.

Noget må man jo finde på, så jeg har kastet mig over fotograferingens forunderlige verden og har dumdristigt bevæget mig væk fra kameraets auto-knap. I morges måtte jeg ud at se på solgang.

Gudenåen - Resenbro


 
Udsigt fra Gødvad City
 
Silkeborg by night