søndag den 25. august 2013

Efterrationalisering i Stockholm

Efter Ironman Kalmar var det vores plan at tage nogle dage i Stockholm. Dagen efter racet ville jeg lige over og heppe på Keld Thomsen til Slot Award'en. Kim havde til gengæld fået nok af det der triathlon, så han hoppede på cyklen kl. 10, i retning mod Stockholm. Den forkromede plan var at jeg skulle samle ham op undervejs. Award'en var planlagt til kl. 11.00-12.00 og det betød at jeg ville indhente Kim i bil omkring kl. 13 og han ville dermed få 3 timers cykling.

Men, men, men... Efter uddelingen af Hawaii Slots, blev det annonceret, at der til den efterfølgende præmieoverrækkelse ville være præmier til de 8 første i profeltet (i programmet stod der 6 og jeg blev nr 7). Jeg SMS'ede til Kim at jeg blev lidt forsinket, men lidt blev til meget - for der var både spisning og musik. Status blev at jeg først kørte fra Kalmar omkring kl. 14 og at Kim fik 5½ time på cyklen. Da jeg endelig mødte ham i øde svensk landsby var han knap så glad. End ikke en check fra SwedBanken (de har da humor de svenskere) kunne få smilet frem.

Turen fortsatte mod Stockholm ad de små bugtede veje. Undervejs, og altså siddende i bilen, begyndte jeg at få de samme krampelignede jag i maven og brystkassen som dagen før under ironmankonkurrencen:-(. Og faktisk fortsatte det de næste 3 dage. Ikke værre end at jeg kunne gå omkring i Stockholm, men slemt nok til at jeg blev noget bekymret. For det var netop sådan det hele startede, da jeg havde kold lungebetændelse i 2010 og den gang fortsatte det i 6 uger.


Hårdt at være turist...


Uanset hvad havde vi nogle dejlige dage i Stockholm, og hvis der er en fordel ved at ikke at løbe så hurtigt til ironman - ja så er det netop at benene ikke er så ømme efterfølgende;-). Vi tæskede rundt i Stockholm - med båd, bus, metro, på gåben og cykel. Kim smagte surstrømningen en sen aften. - Hvis stemningen var trykket efter 5½ timers cykling, var det værre efter denne selvvalgte udfordring...

Før


Efter
Efter 4 dage var der kun ganske lidt "murrende" ømhed tilbage i maven og brystkassen og jeg var lettet. Det er svært at indrømme sine begrænsninger, men efter Kalmar må jeg nok erkende (i hvert fald ind til andet er bevist), at jeg nåede grænsen for hvor meget jeg kunne presse kroppen over en længere periode. Og dén grænse var ikke skader eller sygdom undervejs i forløbet, men måske nærmere noget udefinerbart organ-mæssigt eller hvad det nu er? Forløbet optil havde ellers været lige efter bogen uden nogen afbræk, ingen skader, ingen sygdom, ingen gener af nogen art.  Men lur mig om ikke "den samlede belastning", hvor træningen blot er en del af billedet, netop en motionists største udfordring....