lørdag den 14. maj 2011

Brande Mini Tri

I dag skulle jeg prøve kræfter med noget så dramatisk som en mini tri. Distance var 400 m svømning, 17,4 km cykling og 4,7 km løb.

Konkurrencen køres som en enkeltstart og det er egentlig en ganske fin måde at gøre det på. Ganske snedigt udtænkt bruges det, fra orienteringsløb så velkendte Emit system, som er en brik der skal klikkes i en station før og efter alle discipliner -så har man alle mellemtider i et snuptag. MEN for en gammel og ikke så klog triathlet giver det visse udfordringer. -Så dét vil jeg helt klart træne inden næste udgave af Brande Mini Tri;-)

Én ting der bestemt også trækker op i min karakterbog er at det er tilladt at svømme i våddragt selvom svømningen foregår i svømmehal. Desværre, desværre, desværre er min våddragt gået i stykker og sendt ind, så den fordel måtte jeg undvære.

Starten gik. Svømning fungerer ikke just for mig for tiden, så det vil være en tilsnigelse at påstå at jeg kom igennem i fin stil. -Så jeg nøjedes med at konstatere at jeg gennemførte. Op af vandet, hen og få Emit-brikken, ind igennem omklædningsrummet, så et løbestykke ned mod skiftezonen med gratis zoneterapi, klikke brikken i station, på med hjelmen, klikke brikken i og afsted på cyklen. -Så langt så godt....

Lidt vind og en fin rute med nogle små pukler undervejs. Jeg havde nok håbet på lidt mere, men gjorde hvad jeg kunne. Husk at klikke brikken i. Ind i skiftezonen af med hjelmen og på med løbeskoene. Åhh husk at klikke brikken i. Ud på løbet. Lidt modvind og op af bakke, senere op af bakke på grus var alt i alt ikke hvad der fik mig til at føle mig godt løbende. Senere kom der lidt mere gang i de gamle ben, men jeg må nok sande at var jeg bare født med en enkelt hurtig muskelfiber, ville det nok ikke have skadet. I mål og husk lige brikken! Lige over 58 min blev tiden og det var endda incl. alle de gange jeg fjumrede med brikken:-) Men jeg vandt -og jeg vandt et vækkeur!!!
Norseman 2006

Min bror Jacob var også i ilden i dag, så det var næsten som i gamle dage, da vi ofte fulgtes ad til stævner. Meget er sket siden da, på godt og ondt, og han har om nogen kæmpet alt hvad der kæmpes kan. Jacob blev nr. 6 og det er han principielt ikke tilfreds og måske er netop dét en af drivkræfterne... Med alt hvad han har været igennem gætter jeg på at de fleste ville være ganske godt tilfreds med "bare" at nå til det niveau han har nu:-). Allerede i morgen kører han i 1/10 triathlon i Sønderborg...

Bestemt et fint arrangement af Brande Motion og heldigvis havde en del såvel garvede som nye triathleter, valgt at tage turen til Brande denne lørdag formiddag.

Næhh så man ovenikøbet i avisen:-)