mandag den 20. maj 2013

Så er det (var det) sommer

Arrrgghhh lørdag bød på fantastisk vejr. Selv vandet på højskolen, til klubsvømning, var sommervarmt - 28,8 grader. For varmt synes nogle, perfekt synes jeg;-). Efter svømning tog jeg direkte ud på 24 km løb krydret med tempoløb undervejs. Var også heldig at have selskab af Claus på de første 15 km. For mig er det lidt enten eller med lørdagstræningen, der som regel består af ca. 4.5 km svømning og en længere løbetur. Enten er det af sted i løbeskoene med det samme, lige efter svømning, eller også foretrækker jeg at vente nogle timer.

Så gik jagten ellers rundt i byen efter diverse småting og ikke mindst en barsel gave til Jacob og Lises lille søn der ankom fredag. Stod der i BR og var meget fristet af at købe en skildpadde. Men ak den ene spillede melodier når man trykkede på skjoldet og den anden var lige en tand for lyserød. Jeg måtte ty til andre muligheder, mens Kim mindede mig om at gaven jo heller ikke var til mig selv.

Endelig hjemme igen - er ikke just tiltrukket af lørdagstrængsel i byen. Temperaturen havde sneget sig op over 25 grader og padderne skulle på græs. Padderne var så glade for at komme udendørs, at jeg seriøst overvejer at lave en konkurrent til øko-landmændenes "Køerne på græs". - Så kan man tage madkurven med, for det går jo ikke just hurtigt.



Søndag var vejret også ganske hæderligt og jeg kun nøjes med 120 km cykling  og 6 km løb til dessert. - Ikke skidt at have fri en søndag allerede ved middagstid;-).