søndag den 23. juni 2013

Køerne holder siesta

Klar, eller hvad man nu skal kalde det, til dagens menu: 94 km cykling, 10 km løb, 31 km cykling og 8 km løb. I god tid inden den officielle start kl 9, tyvstartede jeg sammen med Tina. Forsvarligt og med vejrudsigten in mente, iført vintertights, skoovertræk, lange handsker og cykeljakke på sådan en midsommer søndag. Fik de to første runder af tre i godt selvskab og herefter overladt til mig selv og BMC'en. Et ordentligt regnskyld senere var første cykling klaret.

De 10 km løb gik på rutinen omend jeg før har haft betydelig større overskud. Anden gang cykling, mens de fleste havde overstået dagens træning. Halvvejs på cykling kom Thorstein op og spurgte om jeg ville med på hjul? Selvom Thorstein er en af klubbens mindste og dermed mindst fordelagtige at ligge på hjul af og selvom det er imod mine forkromede principper at ligge på hjul til x-træning - ja så blev det et ja tak. Det var som om den proportionalt stigende kurve for jeg-har-ondt-mig-selv oversteg alle moralske skrupler. Og der lå jeg så, klinet til baghjulet og var da forøvrigt temmelig ligeglad med at vandet fra vejen sprøjtede op i ansigtet på mig. Tak for liftet Thorstein!

Så manglede kun sidste løbetur og hvilket held. Nu er det vel sådan at spøjse mennesker oplever spøjse ting - i dag var ingen undtagelse. Med et par km igen, og vel nok en anelse træt, blev jeg stoppet af en ældre herre med stok. "Stop, se der - kørerne holder siesta!", sagde han mens han pegede med stokken. "Ja, det gør de da vidst", svarede jeg en anelse forvirret. Kiggede på manden, der nikkede som en anerkendelse af, at det var ok at jeg løb videre.

Tilbage til bilen og endnu en dag hvor jeg var den der fik mest for kontingentet - for jeg fik både lov at starte først og slutte sidst. Tror at jeg vil hjem og holde siesta;-).

Men inden siesta'en indtraf skulle dagens resultater fra Ironman Nice og Challenge Århus naturligvis tjekkes. Annette kørte et brag af en konkurrence i Nice, sætter en klækkelig PR og bliver nr 10 overall.