tirsdag den 25. juni 2013

Aquathlon

Dagens SMT Cup bestod af 500 m søsvømning og ca 4 km løb rundt om Almindsø. Det var faktisk min debut i SMT Cuppen i år, for normalt arbejder jeg til kl 20 om tirsdagen og SMT Cup er altid tirsdag kl 18. Men i dag havde jeg allernådigst fået tidligere fri og det er altid en fornøjelse at deltage. De ihærdige arrangører sørger gang på gang for så høj standard, at det i princippet lige så godt kunne være en "rigtig konkurrence".

Nå men direkte fra arbejde, så der var ikke tid til meget opvarmning, selvom det næppe havde skadet. De første meter af svømningen blev en rigtig tri-start og jeg fik da også brillerne slået af. De 500m blev dog gennemført;-).

Et fornuftigt skifte og uff pulsen var høj ud af den fint anlagte skiftezone. Snart møder man de første bakker og det var ikke godt for mine trætte og gamle ben. Løb hvad jeg kunne og det var faktisk ikke alverden. Prøvede at hægte mig på de par mænd der tillod sig at overhale, men den plan var kuldsejlet. Brillerede så oveni købet med at vride let om på foden lige inden mål:-(. Anne, Tina m.fl. kom halsende lige efter, så der var ikke tid til den slags.

Sjovt og hårdt! Ikke mindst må man tage hatten af for de der deltager uden svømmetræning - og Christian (den ikke helt unge) der tog turen uden våddragt.