onsdag den 8. juni 2011

Harzen er beige

Mandag morgen -dagen derpå- kørte vi 80 km længere sydpå til Hahnenklee i Harzen. Udover at være det rene pensionist-paradis er det også et fint sted at cykle og løbe (hvis man kunne:-) og så er der ovenikøbet et svømmebassin, her hvor vi bor.



Og havde sproget været tysk, alderen +80 år, bukserne lidt mere beige, skjorten lidt mere lyserød og havde den slidte dufflebag været en trolley -ja, så ville vi egentlig passe meget godt ind. Men pensionister larmer ikke om natten, som de unger der boede på vandrerhjemmet i Hannover, så vi er glade og tilfredse.

Kim kører MTB og jeg daffer rundt uden at lave alverden -umiddelbart en god fordeling. Jeg gætter også på at det er lidt bedre for restitutionen end efter Challenge Coppenhagen, hvor jeg vandrede rundt i de norske fjelde dagene derpå og sov i telt.


I går var vi Goslar, en charmerende gammel by. Højdepunktet i Goslar var dog en dyrehandel der solgte skildpadder til 99 Eur, jeg ville godt have haft et par stykke med hjem:-) Måske skulle jeg investere præmiepengene i skildpadder?