fredag den 29. april 2011

Dagen før dagen

Dagen startede med en helt kort cykeltur og lidt løb, bare lige for at teste udstyret. Ved 10-tiden svømmede jeg morgendagens svømmerute igennem. Det er påfaldende så hurtigt vinden kan tiltage. Da jeg startede ud var vandet helt roligt, men 20 min efter var der halvstore bølger.

Senere var der briefing, som jeg faktisk kun meget tilfældigt opdagede. Tidsplanen ændres hele tiden og opdateres ikke på hjemmesiden(!). Men et intermistisk opslag angav altså, at nu der var briefing kl. 12, i et lokale hvor der kun liiige var plads til alle.

Spøjst nok var der heller ikke helt enighed om reglerne. Lidt komisk var da en deltager spurgte til penalty boxen. Øhh det havde de vist ikke lige overvejet? Først blev de enige med sig selv om, at man ville blive disket første gang og ændrede det så senere til at man vil få 10 min tidsstraf første gang og blive disket anden gang.
En enkelt modig sjæl med pladehjul...

Ang. skiftezonen har de vist også opfundet deres egne regler, men lad det nu ligge. Det er første gang stævnet afholdes, så selvfølgelig skal de have en chance. Ellers kan jeg da anbefale at de låner drejebogen for Silkeborg Triathlon:-) -Tilbage er der vel bare at håbe at det hele klapper i morgen!
Klar i skiftezonen
Jeg glæder mig til i morgen! Det bliver en hård dag med 1150 hm på cyklingen og 650 hm på løb, krydret med en god vind og måske også noget varme. Antallet af højdemeter er måske ikke skræmmende, men det er mere fordelingen af dem der gør ruten udfordrende. På svømningen kan jeg vist bare håbe på ikke alt for store bølger:-) Efter svømning er der vel omkring 500m op til skiftezonen inkluderet en lille stigning, så det bliver nok næppe de hurtigste skiftetider vi får at se (alt afhængig af hvor tidtagningsmåtten placeres).

Måske har jeg trænet lidt rigeligt i denne uge til at køre en fornuftig konkurrence eller måske gør det virkeligheden ikke den store forskel? -Vi må se.....
Målområdet