lørdag den 30. april 2011

I survived!

...Sådan står der på den 2-3 numre for store trøje man fik mål efter Challenge Fuerteventura. Og heldigvis for det, at jeg overlevede, men måske gjorde jeg i virkeligheden heller ikke så meget mere end det i dag.

Tidligt op og gang i rejsehøjtaleren, for repertoiret af yndlingsmusik skulle lige nåes. Den sidste nadver, et bad og så lige klargøre det sidste. Der er noget betagende ved sådan en morgen inden stævnestart -på en gang rolig og intens....

Med pakkenellikkerne under armen gik jeg afsted mod skiftezonen, for at få det sidste klar. Så trave frem og tilbage i skiftezonen for nu at være helt sikker på, at jeg kunne finde poser og cykel. Så i våddragten og ned mod start. Heldigvis ikke alverden vind. En smule opvarmning, men vi blev hurtigt gennet op på land.


Så er starten gået....
Så i vandet igen. Første gang i pro-feltet og fik derfor lov at starte forrest. Den glæde varede dog kort for lige efter blev de blodtørstige agegroupere sluppet løs. Når man, som jeg, ikke bare lige kan rykke afsted, ender man selvfølgelig lige midt i hele misk-masken og får lidt tæsk hist og her. Men værre var det nu heller ikke.

Én omgang på en firkantet bane, der er fint afmærket. Ca. halvejs skimter jeg én med en hvid badehætte, dvs. en fra pro-klassen. Optimismen blomstrer, så er jeg ikke helt bagerst. Medmindre selvfølgelig, at hun har sovet over og har misset starten...

Svømningen går egentlig ok, eller i hvert fald som jeg kunne forvente. Efter landgang er der et langt løbe-stykke op mod skiftezonen, som er fint belagt med "en rød løber". Til bonus-info fik vi går at vide, at de havde købt rødt tæppe for 3000 Euro -men det vár også fint:-)




Skiftet går fornuftigt og så er det ud på cyklen. Jeg har svært ved at få intensiteten op, men tænker at jeg nok bare lige skal i gang. -Dét kom jeg så aldrig! Cyklingen bliver sådan noget underligt halvfærdigt noget. Jeg formåede ikke en gang at køre ironman pace, hvilket nu ellers burde være muligt på de stigninger...
Der kom en enkelt regnbyge -påfaldende at man skal tage helt til Fuerteventura for at køre i regnvejr:-)

Efter en ikke for heldig cykling, håbede jeg at kunne løbe hærderligt. Jeg gjorde da også hvad jeg kunne, men ruten var hård med bakker, løst underlag og vind. Jeg fandt aldrig rigtig nogen rytme, men det var der måske i virkeligheden ingen der gjorde....? 1.31 er vel noget af det langsomste jeg har løbet, men nok også den langsomste rute. Vinderen satte hurtigste tid på løb med 1.24 og dét er altså hurtigt på den rute! -Men hun var dælme også lille:-)
På vej i mål...

Samlet bliver jeg 9'er, men i et lille felt. Det gode er at der burde være mere at give af -det dårlige er så at jeg ikke gjorde det! Men hva' pokker -nu er sæsonen i gang og jeg glæder mig til at komme i ilden næste gang:-)

Faktisk viste det sig, at stævnearrangørerne havde overraskende godt styr på det i dag. Trafikregulering var rigtig fin også selvom ruten ikke er lukket for trafik. Men der er faktisk ret få biler på vejene. I det hele taget var der rigtig mange hjælper -måske næsten ligeså mange som deltagere!
Efter mål kunne man sågar få en potion "alt godt (og dårligt) fra havet". Og så var der massage -og de var ligefrem grundige. Jeg fik massage af venlig dame (i hvert fald venlig indtil hun påbegyndte noget fodmassage lige ovenpå mine vabler). Desværre kan jeg ikke spansk -og så måtte jeg jo bare lide....

Så helt klart anbefalelsesværdigt, hvis man vil have sæsonen skudt i gang på den onde måde. Meget rammende vil jeg gengive Esben Hovgaards Facebook opdate for et par dage siden: "Getting ready for Challenge Fuerteventura on saturday. Bike course's brutal, run course even worse...But in a sick and twisted way, we all love it :)"
Esben fightede sig forøvrigt til en 8. plads. Rasmus Hennning vandt en sikker hjemmebanesejr og Martin Jensen blev flot 2'er efter en skadesperiode. Susanna Skylv blev 7'er, men hun må have haft en defekt på cykling(?). Jimmy Johnsen havde også defekt, men fightede som altid og blev vist nr. 18. Rasmus Ahlfors fik ligeledes defekt.

-Og næste projekt for i aften, går ud på at indentificere en mand der kørte i en 'Microsoft/SQL Server tridragt' -hvis jeg kan få dén dragt med hjem, er jeg sikker på at jeg kan score nogle virkelig billige point hjemme på matriklen. -Men missionen bliver svær....